Бонус шанс за удар:
1. Това е сборът от бонус шансовете ни, получени от предмети и таланти минус предмети и таланти на противника, които отнемат бонус шанс и цялото това умножено по % получен от нашата ловкост съпоставена с противниковата защита.
2. Пример:
Имаме 150 ловкост, а противникът има 250 защита и сборът от нашите предмети и таланти е 150 бонус шанс и противникът има предмети и таланти, които вадят -50 бонус шанс при нас.
Така оставаме със 100 (150 - 50) бонус шанс и вече си го умножаваме към процента на 150/(150+250)=37.5% и бонус шансът ни за битката е 37.5 , събира се с основния и се получава окончателният общ шанс за удар.
Оттук следа да кажа няколко неща като изводи:
3.1 Ако имаме по-малко ловкост от противниковата защита, имаме по-малак % за бонус шансът си, ОБАЧЕ този по-малък процент важи също и за противниковите предмети които ни намаляват шанса. Защо?
3.2 В горния пример (точка 2) се стигна до 37.5% бонус шанс за удар (това число напълно случайно съвпадна с 37.5% ловкост към защита на противник в примера), но ако противникът изобщо не ни маха бонус шанс си оставаме със 150 бонус шанс умножен по 37.5% което е 150*37.5= 56.25%
Разликата между 37.5% (бонус шанс) в предния случай и сега (56.25%) е тежестта на противниковите предмети, с които реално в битка ни намалява бонус шансовете, а тази разлика е 18.75% (56.25-37.5) ето толкова "силно" са ни повлияли предмети и таланти на обща стойност -50 бонус шанс (на опонент)
3.3 Тези 18.75% разлика, ако ви се смята, вероятно ще видите, че са 37.5% от -50(общо минус шансовете от предмети/таланти на противника към нас), а същото число 37.5 си е процент на нашата ловкост срещу защита на провтивник. Колкото по-нисък процент хванем - толкова предметита на противника за отнемане на бонус шанс за удар ни действат по-ниско и слабо.
В заключение за бонус шанса за удар бих казал, че:
Разбира се, този нисък процент от общия ни бонус шанс не бива да се стремим да е нисък - той не се компенсира от по-отслабени предмети при противник - ловкост и защита са си важни доста - само доказах една логика - това е.
В сила е обратното - превъзходайки противника с ловкост над неговата защита, предметите му за отнемане на бонус шанс ще ни взимат по-голяма стойност - твърдението е доказано още в точка 3.2, само го описвам с думи.
* *няма как да знаем точните шансове при противник (не виждаме неговите уточнения за битка), но знаейки как се смятат бонусите - до голяма степен можем да се ориентираме кой предмет, срещу кого да сложим за шанс или щети и кой стат да качим по-спешно от друг.
** Основен шанс се събира от таланти и предмети и се вади от противникови такива - праволинейно без проценти.
** Обща стойност на шанса ни за удар в битка:
Полученото число за основен шанс се събира с полученото число за бонус шанс, изграждайки точния и краен шанс за удар в битка. (минимална стойност на шанса припомням, че е 25%, за да съобразим как да си подберем предметите)
Бонус щета:
4.1 Това е сбор от предмети и таланти, които ни дават бонус щети минус сбор от предмети/таланти на противник, които вадят бонус щети, тогава тази разлика се умножава това по % получен от съпоставка на нашата сила срещу издържливост на противника.
4.2 Пример:
Имаме 120 сила , противникът има 80 издържливост.
Сборът от нашите предмети и таланти за бонус щети е 300, противникът има предмети и таланти за -100 бонус щети (на опонент).
Така оставаме с 200 бонус щета и това се умножава по процента от силата, която имаме ние, срещу противниковата издържливост. А това е: 120 сила / (120 сила + 80 изд.)= 120/200= 0.6 = 60% и като умножим 200 бонус щети по 60% ние получаваме 200*0.6=120 бонус щети
Тези 120 бонус щети са окончателните бонус щети, които правим, сумират се с основната щета и това е общо щетата ни в битка.
4.3 За да преценим как действат противниковите предмети, които ни махат бонус щети е много аналогично на калкулациите за бонус шанс за удар, а именно:
Имаме сбор от нашите бонус щети от предмети и таланти и този сбор в примера е 300 (приемаме, че противникът не носи предмети които отнемат б. щети) и от друга страна имаме същия сбор 300, но смятаме и това което взима противникът от него т.е. -100 бонус щета или 300-100=200.
от една страна имаме 300 бонус щета по 60%(сила срещу противникова ловкост) от примера и е равно на 180 бонус щети (когато противникът не ползва предмети за махане на б. щети) от друга страна имаме 200 бонус щети по 60%=120 ( когато противникът носи предмети, които махат бонус щети).
4.4 В едниния случай имаме 180 бонус щети, а в другия 120 , разликата м/у двата е 60, следователно, когато противникът сложи предмети+таланти за -100 б. щети , при нас фактически те отнемат -60 или действат на 60% от потенциала си.
Тези 60% са същото отношение на нашата сила в примера към противниковата ловкост.
Изводите, аналогично на тези за бонус шанса, са:
1.Когато нашата сила надвишава издържливостта на противника:
- предметите, които ни дават бонус щети дават над 50% от показанията си(според конкретния случай), но и противниковите предмети, които взимат бонус щета на опонент взимат със същия процент ( над 50%) от показанията си - зависи от случай да се види точно число на процента.
2. Когато силата ни е по-ниска от противниковата издържливост:
- предметите, които носим и дават бонус щети действат с под 50% от показанията си, но и противниковите, които взимат бонус щета също са така - точният процент е различен срещу различните опоненти.
** Основна щета - също като осн. шанс за удар - праволонейно се събират стойности от предмети и таланти и се вадят противникови такива без проценти.
** Крайна сума за щети в битка е:
Каквато стойност се изчисли за основна щета и се събере с калкулациите за бонус щети.
Уточнение за общ сбор бонус щета и шанс за удар в докладите на битките:
При битка с опоненти ние виждаме какви предмети носят и кой предмет какво ни отнема като щети и шансове.
При смятането на бонус шанс/щети може да достигнете до момент, в който вашето сметнато число за бонус щета/шанс се различава от това, показано в тултипа на битката. (най-често е по-високо, а в битка е малко по-ниско)
Този tooltip се намира в детайлен боен доклад при поставяне на курсора на мишката над щета или шанс за удар - там има една обща стойност на съответния бонус.
Разминаването не е заради погрешна формула при пресмятане, а най-вероятно заради таланти на опонент, които отнемат само бонус стойности. Такива таланти са леко "невидими" в докладите и няма как да си ги отчетем навреме при смятане.
Остава ни само да съобразим дали противникът ги ползва спрямо отклоненията в сметнатите бонуси.